Fontos!!!

Ma kénytelen voltam elmenni itthonról. Védőnőhöz kellett mennem. Én megtettem amit tehettem, maszkot viseltem, amit ugyan én varrtam. A kézfertőtlenítő a kabátom zsebében lapult végig. Akárhányszor kényszert éreztem, hogy az arcomon nyúljak, előtte fertőtlenítettem. Az általam készített maszk kb annyit véd mint egy sebészi maszk. Sokan mondják, hogy akkor semennyit.... Ami nem igaz. Megvéd attól, hogy közvetlenül az arcomba csapódjon a másik ember tüsszentése, az idegen "nyálsejtektől". Megvéd önmagamtől, hogy akaratlanul is az akár kontaminálódott kezemmel az arcomat fogdossan, számhoz, orromhoz érjek. Megvéd téged, ha tüsszentek. 

Ugyan nem voltak olyan sokan az utcákon, de akadtak bőséggel, szinte csakis idős emberekkel találkoztam, akik legjobb esetben egy kesztyűt húztak a kezükre, de maszk nem volt rajtuk. Tisztelet a kivételnek, két idős emberen sebészi maszk volt, egyen, aki egy 40-es éveiben járó nő lehetett FFP maszk volt (hogy 2-es vagy 3-as, nem tudom, de volt!), egy nagyon idős nénin egy saját készítésű maszk volt.

Másik néni pakol a kufferbe egyszer használatos kesztyűben, majd ugyan azzal a kesztyűvel az arcát matatja.... Szeretne ő is a maga módján védekezni, de sajnos így nem lehet. 
Kérlek Téged és Téged és Téged is, hogy segítsük az idős embereket. Nem csak azzal, hogy "felszólítjuk", hogy maradjanak otthon, hanem azzal is, hogy megfelelően tájékoztassuk Őket a védőfelszerelések helyes használatáról! (Ha már annyira muszáj elmenni otthonról.) 
#maradjotthon #stayhome #staysafe

Megjegyzések