December 30.

December 30-án felhívtam a Genetikai tanácsadót, hogy kérjek időpontot január 13-ra. Január 11-én megyünk ultrahangra, megbeszéltük a gyermeksebésszel, hogy akkor 13-án megyünk hozzá, és gondoltam utána a genetikára.
Az asszisztens megkérdezte, miért pont 13-ra kérek időpontot. Elmondtam neki röviden a történetet. Sipítozó hangon közölte, hogy de hát már 24 hetes leszek akkor! Mondtam, hogy a matek szerint 23+5. Mondta, hogy beszél a főorvosnővel és majd visszahív, de előtte még sikerült jól rám ijesztenie. Nézte a gépben szereplő eredményeket majd egyszer csak kérdezte, hogy cisztás fibrózisra történt-e szűrés.... Hát közöltem, hogy nem tudok róla.... Eltelt egy óra. Aztán még egy. Fél kettő volt délután, ezért elöntött az aggodalom, mi van, ha idő előtt hazamennek, és nem tudok már senkivel beszélni, mert december 23-án is hiába telefonáltam. Így hát felemeltem a telefont és tárcsáztam. Az asszisztens vette fel a telefont, de a főorvosnő is ott volt vele, így sikerült vele beszélni. Olvasta Ő is a gépben szereplő leleteket, ami meg kell valljam ultrahang szempontjából meglehetősen hiányos! A gépben az első ultrahang leletemen az szerepel, hogy 1,5 mm, hypoplasias orrcsont (alulfejledt), de másnap magánban kiderült, hogy az az 1,5 valójában 2,9 mm! Utolsó női klinikás UH-n hyperechogen beleket írtak le, ami a következőn normális volt. De ez ugye magán, ezért nincs benne a rendszerben! Szóval Ő a fél információk alapján sajnos még mindig azt feltételezi, hogy Down-szindróma. Mondta, hogy telefonál Debrecenbe az egyik vizsgálati eredményemért. Na ezt nem értettük a férjemmel! Én sosem jártam Debrecenben semmilyen vizsgálaton! Abban maradtunk a főorvosnővel, hogy beszél Debrecennel, kér nekem UH-ra időpontot és visszahív!
Pár perc múlva csörgött is a telefon. Január 2-ra kaptam időpontot ultrahangra. Mondta, hogy még aznap jó lenne beszélni a gyermeksebésszel, persze ha bent lesz. Ha nem, akkor marad a január 13. Főorvosnő legközelebb január 6-án dolgozik, mondta, hogy rá fog nézni a gépben az eredményemre, és telefonáljak aznap majd.
Kiderült, hogy sikerült elérnie Debrecenben valakit, és az ottani vizsgálatok is negatívak lettek. Itt muszáj voltam rákérdezni, hogy ez milyen vizsgálat volt, mert én erről semmit nem tudok! A főorvosnő tájékoztatott, hogy a lepényboholy mintámból küldtek a debreceni laborba kiegészítő vizsgálatra. Azt mondta, hogy minden genetikai vizsgálatot megcsináltattak, amit lehetett és minden negatív. (Persze az állami rendszeren belül, de hát ez is szuper!) Ő attól fél, hogy megszületéskor fog kiderülni a baj.
DE ha marad a jelenlegi diagnózis, az a legjobb forgatókönyv, mondta. A gyermeksebész véleménye a döntő a jelen helyzetben.

Megjegyzések