A 15., 16., (17.?!)hetünk

Elérkezett a következő hét csütörtök. Magánrendelésre mentünk. A doktor gyors beazonosítás után már munkához is látott. Agy rendben, pofi rendben, orrcsont rendben. Vesemedencék értéke még mindig a határon mozog. Újra gubanc a mellkasban. Tüdő bal oldalán 1,1*18mm-es folyadékárnyék. Igazából alig észrevehető, de ott van. A szívben, bal kamrában hyperechogén csomó, pericardialis folyadék... WTF?!?!  Méretek alapján 16 hét 1 napos. Kérdeztük az orvos, hogy szerinte mi lehet. Azt mondta, a tünetek alapján Parvo vírus. Igen, parvo. Nem, nem csak a kutyáknál van, ez emberről emberre terjed, nem állatról emberre, nincs vele teendő, nincs ellene gyógyszer. De persze mondta, hogy várjuk meg a TORCH-ot, illetve a kromoszómát. Adott egy telefonszámot, amin érdeklődhetek a véreredményem után. Azt mondta, már biztos kész van, de jövőhét elején telefonáljuk. Kérdeztük, hogy akkor most mik az esélyek. Azt felelte, hogy 80% az esély az egészséges születésre. (Huh, az jó, eddig ennyi esélyünk sosem volt!) Két hét múlva újabb kontrollra jelentkezzünk a Női klinikán. Na persze a következő napok azzal teltek, hogy próbáltam minden releváns tanulmányt megkeresni a parvoval született kisbabákról, a kezelésről, stb....
Alig vártam a jövőhét hétfőt! Nagyon lassan, de elteltek a napok. Telefonáltam délelőtt. Sajnos még nincs eredmény.... Az asszisztens azt mondta, hogy telefonáljak csütörtökön.
NA DE, előtte még volt egy szerdai nap, amikor ugyanis a kromoszóma eredménye miatt kellett telefonálni! Korán ébredtem szerdán, alig vártam, hogy 8 óra legyen, hogy végre telefonálhassak. Na persze nem vették fel a telefont. 9 óra után újra hívtam őket. A genetikai tanácsadót kellett hívni. 9 után sikerült elérni őket. Mondtam ki vagyok és mit szeretnék. Az asszisztens pár adatot kért tőlem, hogy a gépben megkeressen. Majd az a válasz jött, hogy MÉG NINCS EREDMÉNY, telefonáljak jövőhét hétfőn.... Annyira csalódott voltam, hogy mielőtt kitört volna belőlem a sírás, rányomtam az asszisztensre a telefont, de azért próbáltam még elköszönni. Percek óta zokogtam, hogy ez nem lehet igaz, amikor csörgött a telefonom. Szegedről hívtak. A férjem vette fel, mert én annyira sírtam, hogy nem tudtam megszólalni. Próbáltam összeszedni magam. A genetikai tanácsadóból hívtak, az  asszisztens engem kért a telefonhoz. Nagyon kedves volt, biztos érezte, hogy nem vettem jól az előző hírt, így hát mondta, hogy beszélt a laborral, hogy mikorra várható az eredmény. A labor azt mondta neki, hogy következő hét kedd, legkésőbb szerda reggel lesznek meg, mert kellett valamilyen kiegészítő vizsgálatot kérni. Úgyhogy megbeszéltük, hogy jövőhét szerdán hívjam őket...... (Gondoltam magamban, hogy ez a két hét is alig akart eltelni, de persze, majd jövőhét szerdán telefonálok. ) Megköszöntem a kedvességét és letettem a telefont.
KIEGÉSZÍTŐ VIZSGÁLAT..... Biztos baj van, és azért kérték! Nehezen elhessegettem ezt a gondolatot. Elvégre egészségügyben dolgozom. Mi is szoktunk kiegészítő vizsgálatot kérni. Akkor, ha az addigi vizsgálatok negatívak lettek, és folytatjuk a diagnosztizálást. Szóval ezt a gondolatot hagytam előtérben. Negatív lett, és azért kérték a plusz vizsgálatot, csakis ez lehet! Az újabb egy hét várakozás úgy szíven ütött, hogy azt hittem belepusztulok. Telnek a hetek és semminek nincs eredménye. Nincs két egyforma ultrahang.
Következő napon kellett a TORCH miatt telefonálni. Délelőtt hívtam a telefonszámot, amit kaptam. Az asszisztens mondta, hogy rendelés van, kettő után telefonáljak vissza akkor meg tudja nézni. Kettő után telefonáltam újra. Eredmény még mindig nincs. Azt a választ kapom, hogy telefonáljak következő hét kedden, akkor már biztos lesz... SPOILER VESZÉLY!: akkor sem volt eredmény.

Nem vagyok jó a terhességi hetek kiszámításában, de hát még sosem kellett ilyet csinálni. Az általam 15. hétnek hitt, 16 hét 1 napra módosult. A következő UH-k kb. pontosan írták le a hetet és napot.
Akkor ez igazából a 15. vége, 16, 17. hetünk eleje összemixelve?! Ez maradjon meg a sci-fi íróknak.
Szóval emiatt elnézést kérek!

Megjegyzések