18

Hahó Mindenki, kicsit el voltam tűnve a napokban, de sajnos vizsgázni voltam.
DE vissza a sztorinkhoz! 18.hét.
Ott hagytam abba, hogy nem lett meg még a kromoszóma eredmény sem, illetve a TORCH sem.
Hétfőn hívtam a Női klinikát, hogy a héten lesz kromoszóma eredmény, és kell egy kontroll UH, amivel a tanácsadóba kell menni. Valamiért egészen nehezen vették az akadályt, hogy nem magánba akarok menni. A fene sem érti miért. Mondtam, hogy a tanácsadó Női klinikás leletet kér. Végül sikerült megbeszélni, hogy felírják maguknak, hogy csak majd be fogok toppanni szerda, csütörtök környékén és valaki majd csinál egy UH-t.
A TORCH miatt kedden kellett telefonálni. 10-kor hívtam is az asszisztenst. Még mindig nincs eredmény. Elpattant a cérna! Kértem adja meg a labor számát, hogy utána tudjak járni, hogy egyáltalán elkezdték-e csinálni vagy mégis mi van. Megkaptam a víruslabor számát így hát gyorsan hívtam is őket. Közöltem ki vagyok és miért telefonálok. 11.13-án vették le a vérem a TORCH-ra és ezen a napon 12.03-át írtunk. Az asszisztens kért pár adatot, hogy a gépben utána nézzen. A következő választ kaptam: NEM ÉRKEZETT BE HOZZÁJUK SEM VIZSGÁLATKÉRŐ, SEM A VÉRMINTÁM! Azt hittem elájulok! Ezen a ponton úgy éreztem magam, hogy egy elcseszett kórházi sorozatba csöppentem, és sosem lesz vége. Kiderült, hogy a parazitológián maradt a vér, ahol a toxoplazmát nézték belőle. Mondta a hölgy, hogy elmegy érte megnézi maradt-e elég minta, hogy elvégezzék a vizsgálatokat, de lehet, hogy újra le kell venni majd, hívjam vissza fél óra múlva. Visszahívtam, tájékoztatott, hogy elég a minta és jövőhét hétfőre meg lesz az eredmény. (A férjem éjszakás volt, szóval ő épp aludt a szomszéd szobában. Alig vártam, hogy végre annyi legyen az idő, hogy felkelthetem, mert biztos ő is örülni fog ennek a remek hírnek.) Kora délután megbeszéltük a férjemmel, hogy nem fogjuk a haemolysisre bízni az eredményeket, 2-3 hete ott áll, szóval elmegyünk magánba levetetjük ott. Már a neten ki is néztem a Synlab oldalán a bővített TORCH vizsgálatot 33500 Ft. DE KIT ÉRDEKEL?!?!?! Az első percben fizettem volna érte, de hála a rendszernek vártunk három hetet.... A laborba menet hívtam a tanácsadót is, hogy tudnak-e esetleg valamit az eredményemről, mert amúgy is részt kellene venni egy tanácsadáson is. Az asszisztens mondta, hogy elintéz pár telefont és visszahív, illetve beszél a főorvosnővel, hogy tud-e fogadni a héten. Végül azt beszéltük meg, hogy következő nap visszahív délelőtt, mert a genetikai laborban holnap lesznek meg az eredmények, ha minden jól megy. Tehát kedden kiderült, hogy hiába vártunk a TORCH-ra, elmentünk magánba levetetni, illetve megtudtam, hogy ha minden jól megy szerdán lesz eredménye a kromoszómának.
Szerda délelőtt hívott is a hölgy a genetikai tanácsadóból. Mondta, hogy meg van az eredmény és holnapi napon, csütörtökön 13-ra menjünk. Kérdeztem, hogy esetleg lehet-e tudni, hogy mi az eredmény?! Sajnos azt a választ kaptam, hogy csak személyesen adja ki az eredményt a főorvosnő. Gondoltam magamban minden szépet és jót.... De egy napot már csak kibírunk, ha három hetet sikerült.
Csütörtökön elsőnek az UH laborhoz mentünk, 11:40 körül ott voltunk. Reméltük elég időnk lesz, és 13-ra odaérünk a tanácsadóba. Hát kiderült, hogy nincs orvos, aki vizsgál, mert a műtőben van. 20-30 perc eltelt. A reménytelen várakozás közepette megjelent az orvosom. Felragyogott a remény bennem. Elkezdték behívni az előttem érkezőket. Telt az idő. 12:40 körül az orvosom távozik. DE elkaptuk a folyosón, hogy nagyon jó lenne, ha megnézne. Gyorsan be is invitált, hogy megvizsgáljon. Na jött az újabb fekete leves.... Hyperechogen valami a bal mellkasfélben, elég nagy, a belek hyperechogenek (diktálás közben hozzáteszi az orvos, hogy ilyet nem szokott mondani). Az doktor közli, hogy ez biztos nem parvo vírus. Két lehetséges diagnózis merül fel: hernia diaphragmatica (rekeszsérv), vagy CAM (cisztikus adenomatoid malformáció, ez egy tüdőfejlődési rendellenesség). Mondta, hogy ez elég nagy baj... UH szerint: 18 hét 3 nap. Menjünk a genetikára, ha negatív az eredmény két hét múlva kontroll UH, ha pozitív, akkor ahhoz ő már sajnos nem fog kelleni. Mondtam, hogy december 17-re van időpontunk a magánrendelésre.
DE sietni kell, mert mindjárt egy óra. Átsiettünk a genetikára. Pont időben odaértünk. Már egy fél órája ültünk ott, úgy, hogy tudtuk, hogy senki sincs előttünk. Ekkor a férjem rákérdezett, hogy mégis mire várunk?!  Persze azért ez a főorvosnőnek annyira nem tetszett, ami a viselkedésében meg is nyilvánult, egészen addig, míg kiderült mi is egészségügyi dolgozók vagyunk. DE a lényeg, NEGATÍV lett az eredmény! Azonban közölte, hogy mivel 0,5-1% az esély arra, hogy álnegatív az eredmény, így ne örüljünk nagyon. Javasoltak egy aminocentézist. (Mi nem éltünk ezzel a lehetőséggel végül, mivel az eredmény nem biztos, hogy időben meg lett volna, kiindulva minden korábbi eseményből.) Illetve kontoll UH két hét múlva...
12.10-én megérkezett a TORCH eredmény, minden negatív lett, vagy védettség alakult ki.

Megjegyzések