Köszöntő. Első 12 hét

Köszöntünk Minden kedves Olvasót!

Először is kellemes ünnepeket kívánok Mindenkinek!

Ez a blog a kislányom, Alíz baba történetét meséli el nektek. Én Alíz baba anyukája vagyok, Viki. Jelenleg, december 24-én, 20 hetes és 6 napos a kisbabám.  Ja azt nem mondtam, hogy még a pocakban van. SPOILER VESZÉLY!! A kisbabám beteg. Ezért indítottam ezt a blogot, hogy kiírjam magamból azt a sok-sok dolgot, amit az elmúlt 8 hétben megéltünk. Ez a 8 hét olyan volt nekem, mintha már egy éve tartana.
Sorsunk nagyon egyszerűen indult, augusztus 3-én összeházasodtunk a férjemmel, és BUMMM! Szeptember 5-én már pozitív volt a terhességi teszt. Mi még kis naivan azon aggódtunk, hogy majd milyen nehezen fog összejönni, mert Hashimoto thyreoditisem van. De ennek ellenére, azonnal sikerült. Persze, ehhez szükség volt arra, hogy a TSH-m 1,6-1,8 között legyen. PIPA, 100 mikorgramm L-thyroxin csodákra képes. Május óta babavitamint is szedtem, hogy előkészítsem a testem a kisbabánkra.
Tehát megtörtént amire vártunk! Emlékszem, még a terhességi teszt negatív volt, amikor én már mondtam a férjemnek, hogy szerintem babát várok. Ő közölte, hogy szerinte nem. Tudni kell, hogy mindketten egészségügyi dolgozók vagyunk, nem sokat találkozunk. De én akkor is rápisiltem augusztus közepe vége felé a tesztre, negatív lett.
Azt mondják, hogy a nők ezt megérzik. Én a testem jelzéseiből tudtam. A melleim iszonyatosan fájtak, és a kézfejemben olyan érzésem volt, mintha ödémás lenne. Folyton ettem és aludtam amikor csak tehettem.
(A történtben orvosok neveit nem fogom leírni! Csak a saját tapasztalatom és történtünk! Jelenleg 20 hetesek elmúltunk, de nem írom le egyben az egész történetet. Lássuk az első 12 hetet!)

Szeptember 5-én már a teszt is bizonyította, hogy jön a kisbaba. HURRÁ!!! Szeptember 10-én már mentünk is a nőgyógyászhoz, hüvelyi UH-val már látható volt a petezsák, benne ép szikhólyag. 5-6 hetesnek véleményezte. Annyit azért hozzáfűzött, hogy nem olyan kerek a petezsák. Akármit is jelentsen ez... Két hét múlva kontroll UH-ra jelentkezzünk. Így is lett!
Szeptember 24-én a kontroll UH már szívműködést mutatott. 7 hét 2 naposnak írta le a méterek alapján. A doktornő elmondta, hogy keressem fel a területileg illetékes védőnői szolgálatot, és vetessem magam terhesgondozásba. Így is tettem.
Teltek múltak a hetek, elvégeztettem a kötelező vizsgálatokat. Megbeszéltük a férjemmel., hogy szeretnénk Nifty tesztet is. A 12. héten sor is került rá, a gyulai terhesgondozóban. Ekkor még nem volt meg a 12 hetes UH, másnap mentem el magánba. Kicsengettük azt a zsíros kis összeget, de úgy voltunk vele, hogy erre nem sajnáljuk a pénzt. Ez volt október 30-án. Másnap, október 31-én, mentem ultrahangra. Nagyon izgatottak voltunk. A doktor úr, nagyon alapos volt, nézett hüvelyen keresztül is, illetve hasfalon keresztül is. Hosszasan vizsgálta a kisbabánkat. Mutogatta nekünk, hogy hol van a rekesz, hogy a gerinc szép, követhető, hogy szerinte kislány a baba, stb. DE! Hosszas nézegetés után közölte velünk, hogy BAJ VAN! A nyaki redő 4,2 mm, illetve ami a nagyobb baj, hogy nagyfokú agykamra tágulata van a babának. Abban a pillanatban összetörtem, hogy ez velünk nem történhet meg. A doktor közölte, hogy szerinte mondjuk le a Nifty tesztet, mert biztos valami pozitív lesz, és kár azért a sok pénzért, illetve továbbküld minket Szegedre genetikai tanácsadásra.
Hazafelé úton végig zokogtam, azt éreztem a szívem is kiszakad a helyéről. Persze a rokonok már alig várták, hogy közöljük a jó hírt, hogy minden rendben van a babával. Mindenki hívott, vagy írt. Igazság szerint ezeket a sorokat már sírva írtam le, mert ahogy nézem a leleteket az UH képet, hirtelen felcsapott bennem újra az, amit akkor éreztem.

Tudjátok onnantól kezdve, hogy megtudtam, hogy babát várok minden este imádkoztam, hogy legyen egészséges.
Hamarosan folytatom a történetet

Megjegyzések